De release notes voor Gemeentelijk Intranet 2.0 versie 27 met onder andere ondersteuning voor Office 365 documenten.


Op deze pagina:


Nieuw in deze release

  • Office 365 documenten

    We hebben ondersteuning toegevoegd voor Office 365 documenten. Hierbij is het mogelijk in plaats van de Sitebox module 'Downloadbare bestanden' de bestanden te uploaden en downloaden vanaf Office 365 documenten.

  • Maken KCC-notities

    Het maken van KCC-notities is uitgebreid met een WYSIWYG tekst editor.


    De editor is binnen Sitebox toegevoegd, maar ook op intranet zelf. Hierdoor zijn er meer mogelijkheden om de inhoud van de notitie vorm te geven met:
    • Tekst dikgedrukt of schuingedrukt maken
    • Opsommingen met meerdere lagen
    • Een link toevoegen
    • Kopjes toevoegen

  • Ondersteuning 'Afspraak maken' uitschakelen

    Op het moment dat het tijdelijk niet mogelijk is om een afspraak te maken voor een product uit de Kennisbank en deze in de afsprakensoftware wordt uitgezet, wordt het product automatisch offline gezet. Je kunt het product dan alleen weer online zetten en houden door de afspraakcode te verwijderen.

    Wanneer een product geen afspraakcode heeft en de afspraak weer actief wordt gezet in de afsprakensoftware, kunnen deze niet gekoppeld worden. Er wordt dan een nieuw offline product aangemaakt in de Kennisbank.

    Dit is uiteraard geen prettige manier van werken.

    We werken daarom aan een oplossing waarbij een afspraak tijdelijk kan worden uitgeschakeld zonder de afspraakcode te verwijderen.

    Let op! Op dit moment wordt deze functie nog niet ondersteund door de website zelf. Hiervoor is een wijziging nodig aan de kant van Gemeentebox. Dit betekent dat er nu nog niets verandert. Wel zie je voortaan in het tabblad 'Afspraak maken' van het kennisbankproduct het volgende:


Verbeteringen en wijzigingen

  • Styling Intranetformulieren


    Er is aanvullende algemene styling toegevoegd voor intranetformulieren.

  • Persoonstegels tabblad 'Kennishouders' in Kennisbank

    In het tabblad 'Kennishouders' in de Kennisbank werd op de persoonstegels van de kennishouders de rol binnen het Kennisbank-product getoond in plaats van de rol binnen de organisatie:


    We hebben dit aangepast zodat hier nu de rol binnen de organisatie wordt getoond. De rol binnen het Kennisbank-product blijft wel gewoon zichtbaar in het tabblad 'Algemeen':



  • Zoekindex Sitebox

    We hebben verbeteringen aangebracht aan de zoekfunctie in Sitebox zelf. Hierdoor werkt deze sneller.

  • Foutmelding aanmelden

    Wanneer er fouten ontstaan tijdens het inlogproces kreeg men een blanco pagina te zien met daarop de melding 'An error has occured'.

    We hebben een nette foutmelding toegevoegd die de eindgebruiker in dat geval te zien krijgt.

  • CX Monitor

    De gegevens voor de CX monitor kunnen niet Real-Time worden getoond, omdat de hoeveelheid gegevens te groot is. Daarom worden de gegevens periodiek geüpdate, zodat de CX monitor nieuwe gegevens toont.

    We hebben de tijd tussen updates gehalveerd, wat leidt tot actuelere informatie.

  • Zuiveren meldingen logs

    Wanneer er iets niet goed gaat op het intranet wordt er een melding gemaakt in een van onze logs. Deze logs zijn bedoeld om te kunnen achterhalen wat de oorzaak is van een probleem.

    Hiervoor is het belangrijk dat alleen echte foutmeldingen in deze logs komen te staan, maat het kan voorkomen dat een gebeurtenis wordt gelogd terwijl er niets fout gaat.

    We hebben wijzigingen aangebracht waardoor een aantal gebeurtenissen die geen foutmeldingen zijn niet langer worden gelogd.

Bug fixes

  • Bureaubladmeldingen

    Er is een bug opgelost die ertoe kon leiden dat de bureaubladmeldingen niet werkten.

  • Naam project in Sitebox

    Wanneer in Sitebox de naam van een project werd aangepast, werd deze naam niet geüpdate in het overzicht in Sitebox:


    Op intranet en binnen het product zelf werd de naam wél correct aangepast.

    We hebben dit probleem opgelost.

  • Inloggen Intranet

    We hebben een probleem opgelost waardoor je mogelijk op het intranet niet herkend werd na het automatisch inloggen.

  • Verjaardagen

    In de Verjaardagen Widget zijn de personen te zien die (binnenkort) jarig zijn (geweest). Je kunt de verjaardag datum van de persoon zien in de tool-tip door je muis over de persoon te hoveren.

    We hebben een bug opgelost die ervoor zorgde dat alleen de naam van de persoon te zien was als tool-tip.

  • Wijzigingsdatum informatiepagina

    Bij kenniscontrole is informatie zichtbaar over de kennisbank, weten en regelen en projecten. Een van de items die je hier kunt terugvinden is de datum waarop een onderwerp uit de kennisbank voor het laatst is gewijzigd.

    Tot voor kort ging dit over de datum waarop de intranetpagina van het onderwerp voor het laatst is gewijzigd. Dit was niet zo'n belangrijke informatie.

    Sinds release Gemeentelijk Intranet 2.0 Versie 26 geeft deze datum aan wanneer de gekoppelde informatiepagina op de website voor het laatst is gewijzigd.

    We hebben een bug opgelost waardoor de wijzigingsdatum van de gekoppelde informatiepagina op de website niet goed kon worden opgehaald.


Gerelateerde onderwerpen: