De release notes Gemeentelijk Intranet 2.0 versie 33, 33.1 en 33.2 met onder andere een counter voor het aantal notificaties.
Release date: 24-11-2022
Op deze pagina:
Nieuw in deze release
Status terugbelnotities inzichtelijk voor een groep medewerkers
Bij het onderdeel Taken zie je bij het tabblad 'Gedelegeerd' een overzicht van alle taken die je voor anderen hebt aangemaakt. Dit geldt ook voor de terugbelnotities die je hebt aangemaakt voor een collega.
KCC-medewerkers maken vaak meerdere terugbelnotities aan, maar alleen de medewerkers die deze hebben aangemaakt zelf hebben hier inzicht in. Om beter overzicht te kunnen houden over de terugbelnotities van het KCC hebben we het mogelijk gemaakt dat de notities die door een bepaalde groep mensen worden aangemaakt, inzichtelijk zijn voor alle medewerkers uit deze groep.
Dit betekent wel dat voor deze terugbelnotities niet meer wordt bijgehouden welke persoon de notitie heeft aangemaakt. Hiervoor in de plaats staat bij 'Aangemaakt door' de naam van de groep (bijvoorbeeld KCC-medewerkers).
Wil je hier gebruik van maken? Neem dan contact op met helpdesk@care.nl, of maak gebruik van ons contactformulier.
Performanceverbeteringen groepen en projecten
Voorheen werden groepen en projecten volledig geladen inclusief alle afbeeldingen en bestanden die aan berichten waren toegevoegd. Inmiddels zijn sommige groepen en projecten zo groot geworden dat de groep erg traag laadt.
Omdat het voor sommige acties belangrijk is dat de pagina klaar is met laden (bijvoorbeeld voor het uploaden van een bestand), lijkt het soms alsof de pagina niet goed werkt. Sommige groepen en projecten zijn zelf zo groot geworden, dat je een foutmelding kunt krijgen wanneer je deze probeert te laden.
We hebben dit probleem opgelost met een tweetal wijzigingen:
- Niet alle berichten komen op de pagina te staan. Daarvoor in de plaats wordt er een x aantal berichten getoond. Door middel van de paginering onderaan de pagina kun je meer berichten bekijken.
- Afbeeldingen in projecten, groepen en op de tijdlijn worden niet meer in één keer geladen, in plaats daarvan wordt de content pas ingeladen zodra jij (bijna) bij dat stukje bent.
Melding nieuwe groep
Er worden nu ook meldingen verstuurd wanneer er een nieuwe groep is aangemaakt. Of en hoe je deze melding wilt ontvangen kun je zelf instellen door op je foto te klikken en in het menu te kiezen voor 'instellingen'.
Aantal nieuwe meldingen
Naast je foto kun je rechtsboven in intranet klikken op het icoon voor meldingen. Er opent dan een overzicht van de meest recente meldingen die je hebt gekregen:
Vanaf deze release laat het icoon zien hoeveel nieuwe meldingen er voor je klaarstaan sinds de laatste keer dat je het overzicht hebt bekeken:
Zoeken op telefoonnummers
Het is nu ook mogelijk om te zoeken op telefoonnummers. Daarnaast is het mogelijk om te zoeken op andere nummers die op het intranet staan, wat voorheen niet mogelijk was.
Single Digital Gateway
In de kennisbank is er een nieuw tabblad toegevoegd aan de instellingen van een product. Het gaat om het tabblad PDC.
Het invulveld voor het ID van het product in de Sdu VIND productencatalogus is verplaatst naar dit tabblad. Daarnaast kun je hier de URL's invullen van de Nederlandstalige en Engelstalige informatie over het product op YourEurope.eu.
Deze links worden rechts naar de productinformatie getoond onder het overzicht van Kennishouders:
Ook wordt in de kenniscontrole taak standaard de volgende tekst opgenomen wanneer een of beide URL's zijn ingevuld:
Wijzigingen
Rode informatie bij een product
De rode informatie bij een product is informatie die alleen bedoeld is voor medewerkers van het KCC. Daarom is deze informatie alleen voor deze groep medewerkers zichtbaar.
Wel is het belangrijk dat de kennishouder van het product deze informatie kan controleren. Daarom wordt de informatie vanaf deze release ook getoond aan de kennishouder.
Bericht is bijgewerkt
Wanneer je een bericht of een reactie hebt geplaatst in een groep of project, kun je dit bericht later bewerken. Vanaf nu is het zichtbaar of de auteur het bericht heeft bewerkt. Wanneer het bericht is bewerkt wordt hier informatie over toegevoegd onderaan het bericht:
Meerdaagse afspraken
In het wie is wie profiel kan de agenda van de persoon worden getoond. Wanneer een afspraak in de agenda meerdere dagen duurt, werd dit voorheen alleen op de eerste dag van de afspraak getoond. Vanaf nu wordt een meerdaagse afspraak, zoals bijvoorbeeld een vakantie, toegevoegd aan alle dagen waarop de afspraak geldt.
De volgende kenniscontrole
Wanneer de eerstvolgende datum voor de kenniscontrole van een product al bekend is, wordt deze voortaan opgenomen in de kenniscontrole taak met de volgende tekst:
De volgende controle staat ingepland voor DD maand JJJJ.
Hoeveelheid getoonde nieuwsberichten
Voorheen was er maar één instelling hoeveel nieuwsberichten er standaard in een overzicht worden getoond. Op het dashboard en op de pagina Actueel werden altijd evenveel berichten getoond.
Omdat het voor veel gemeenten prettig is om meer berichten te tonen op de pagina Actueel dan op het dashboard, hebben we nu gezorgd dat beide apart van elkaar kunnen worden ingesteld.
Wil je dat het dashboard en de pagina Actueel voortaan een andere hoeveelheid nieuwsberichten tonen? Neem dan contact op met helpdesk@care.nl, of maak gebruik van ons contactformulier.
Reactie toevoegen aan een taak
Er bestaat een mogelijkheid om berichten toe te voegen aan een taak zonder de taak te sluiten. Deze mogelijkheid heette eerder 'Notitie toevoegen'. Deze mogelijkheid heet nu 'Reactie toevoegen'.
Niet-tonen van afbeeldingen bij nieuwsberichten
Bij een nieuwsbericht is het mogelijk om een afbeelding toe te voegen. Sommige gemeenten kiezen ervoor deze afbeelding alleen te gebruiken voor specifieke situatie, zoals op de narrowcasting schermen.
Wel werden afbeeldingen altijd getoond op de detailpagina van het nieuwsbericht zelf.
Wanneer een gemeente ervoor kiest geen afbeeldingen te tonen bij nieuwsberichten, moet de afbeelding ook niet worden getoond op de detailpagina van het nieuwsbericht. In deze release zorgen we hiervoor.
Verbetering filteren resultaten wie is wie
Het is mogelijk om het wie is wie overzicht te filteren op verschillende waarden zoals bijvoorbeeld op afdeling, vakgroep of functie.
Wanneer je een specifieke vakgroep kiest, kun je bij functie alleen nog maar kiezen voor functies die in combinatie met de vakgroep ook resultaten opleveren.
In het verleden werkte het niet goed wanneer je een filter veranderde. De filterwaardes van de andere filters werden niet goed aangepast en je moest dan kiezen voor 'Reset filters' en opnieuw beginnen.
We hebben een wijziging aangebracht waardoor de filterwaardes van de andere filters correct worden bijgewerkt wanneer je een ingestelde filter aanpast.
Bugfixes
Mijn producten in wie is wie profiel
In het wie is wie profiel werden onterecht producten getoond waaraan de persoon is gekoppeld als kennishouder wanneer het product door middel van planning offline stond.
Dit probleem is nu opgelost.