De release notes voor Gemeentelijk Intranet 2.0 versie 40.3 met hierin verschillende kleine verbeteringen.
Release date: 29-10-2025

Op deze pagina:


Bugfixes

Aanwezigheid/actuele status van gebruikers

In Gemeentelijk Intranet versie 40 van het intranet is ondersteuning toegevoegd om de actuele status of aanwezigheid van een persoon op te vragen in externe platformen zoals Microsoft 365.


Bij ingebruikname bleek dat bij het instellen via de aanwezigheidsstatus in Microsoft Teams, HTML-code getoond werd in het statusbericht op het intranet.


We hebben dit opgelost, zodat eventuele HTML-code wordt verwijderd en alleen de tekst uit de aanwezigheidsstatus wordt getoond op het intranet.


Filteren op tags

Bij het filteren op tags in de groepenmodule kon het voorkomen dat een actieve tag-filter als niet-actief werd getoond. Dit kwam voor als je op de pagina Groepen een tag-filter aanklikte en daarna de pagina ververste. De tag-filter was dan nog wel actief, maar werd als niet-actief getoond. Daarna leek de werking van deze tag-filter omgekeerd te zijn, dus het aanklikken van de tag zorgde ervoor dat deze als actief werd getoond, maar in werkelijkheid inactief werd. Dit is in deze release opgelost.


Verbeteringen aan de poll module

Wanneer in de poll module een poll wordt toegevoegd die tweemaal hetzelfde antwoord bevat, wordt deze op het intranet getoond als één antwoordoptie. Dat is correct, want het is niet de bedoeling dat er twee dezelfde antwoordopties zijn.


Als er gestemd werd op dit antwoord, werd dit echter dubbel opgeslagen in de database. Dit is in deze release opgelost.


Technische verbeteringen aan het zoeken

Er zijn meerdere technische verbeteringen doorgevoerd in de zoekmachine naar aanleiding van meldingen in de foutenlogs. Functioneel is er niets veranderd aan de zoekmachine. Deze heeft te allen tijde correct gewerkt.


Gerelateerde onderwerpen: