De release notes voor Gemeentelijk Intranet 2.0 versie 29 en 29.1 met onder andere de mogelijkheid om een melding voor een nieuwsbericht te krijgen.


Op deze pagina:


Nieuw in deze release

  • Meldingen voor nieuwsberichten

    Sinds release Gemeentelijk Intranet 2.0 versie 26 is het mogelijk om verschillende soorten meldingen te krijgen. Het was nog niet mogelijk om een melding te krijgen wanneer er een nieuw nieuwsbericht wordt geplaatst. Dit is nu wel mogelijk.

    Wanneer je op intranet rechtsboven op je foto klikt kun je kiezen voor 'Instellingen'. Hier kun je instellen voor welke gebeurtenissen je meldingen wilt ontvangen.

  • Vacatures Werken in Gelderland en Jobsrepublic

    Het is mogelijk vacatures van verschillende specifieke vacature sites te kunnen inladen en tonen op intranet. Dit is nu ook mogelijk voor de vacatures van Werken in Gelderland en Jobsrepublic.

  • Uitschakelen terugbelverzoeken

    Vanaf nu is het mogelijk om het blok 'Terugbelverzoek' in het profiel te laten uitschakelen. Dit geldt dan voor de gehele organisatie.

  • Subartikelen weten en regelen

    Het is voortaan mogelijk om een subartikel in te stellen voor artikelen in Weten en regelen. Dit subartikel wordt niet in het overzicht Weten en regelen getoond, maar in het tabblad 'Subartikelen' van het bijbehorende artikel:


    Je kunt een subartikel op de volgende manier instellen:
    1. Maak in de module Weten en regelen in Sitebox een nieuwe map aan binnen een bestaande map. Dit kun je het beste doen binnen de map van het onderwerp waar het hoofdartikel bij hoort.

      Zorg dat de mapnaam goed aangeeft bij welk hoofdartikel de map hoort. Dat maakt het makkelijker om de artikelen te beheren.

    2. In deze map maak je het subartikel aan.


    3. Open het hoofdartikel. In het eerste tabblad vind je nu het onderdeel 'Subartikelen'. Selecteer hier de map die je zojuist hebt aangemaakt.


  • Weten en regelen bij multi-organisatie

    Wanneer meerdere organisaties één intranet delen, kunnen beide organisaties nu ook een eigen pagina Weten en regelen hebben. In het verleden werd deze altijd gedeeld.

Wijzigingen

  • Styling koppen

    De H3 koppen waren groter dan de H2 koppen. Dit hebben we aangepast.

  • Styling description list

    Op de gemeentelijke websites zijn in applicaties waar een tabel werd gebruikt als stylingsoplossing deze tabellen vervangen door een description list.

    Wel is hiervoor eerst styling toegevoegd, zodat de applicatie er hetzelfde uit blijft zien.

    Deze styling is nu ook toegevoegd aan het intranet. Dit maakt het mogelijk om in de toekomst ook hier de tabellen te vervangen door een description list.

  • Zoeken op meerdere woorden

    In het verleden werd alleen gezocht op het laatste woord uit een zoekopdracht. Hierdoor was het niet mogelijk om te zoeken op een term met spaties. We hebben de zoekfunctie aangepast waardoor het ook mogelijk is om op een combinatie van woorden te zoeken.

    Let op! Er wordt alleen gezocht op een combinatie van de woorden, niet op allebei de woorden apart. Dit betekent dat beide woorden in die volgorde en zonder onderbrekingen in de tekst voor moeten komen om een match te krijgen.

    Ook worden er zoeksuggesties gegeven wanneer je je zoekopdracht nog aan het typen bent. Dit gaat om een soort auto-complete waarbij het woord wordt aangevuld tot een volledig woord. Dit gebeurt alleen bij het laatste zoekwoord dat is getypt.

  • Sorteren van artikelen Weten en Regelen

    In het verleden werd er een simpele sortering op alfabet toegepast op de artikelen bij Weten en Regelen. Dit betekende dat wanneer je de artikelen een nummer gaf, het mis ging wanneer het om meer dan 10 artikelen ging.

    Er werd gesorteerd op basis van het eerste cijfer en daarna pas het tweede cijfer. Dit leidde tot de volgende volgorde:
    1, 11, 12, 13, 14, 2, 21, 22 etc.

    We hebben een nieuwe sortering toegepast waardoor nu gesorteerd wordt op het hele cijfer. Dit leidt tot een verbeterde volgorde:
    1, 2, 11, 12, 13, 14, 21, 22 etc.

Bugfixes

  • Kleine afbeeldingen op het Tijdlijn Dashboard

    Wanneer bij een item een afbeelding wordt gebruikt die kleiner is dan de beschikbare ruimte, wordt hier witruimte omheen geplaatst.

    Op het Tijdlijn Dashboard ging er iets mis waardoor deze afbeeldingen hier werden opgeblazen waardoor deze de beschikbare ruimte vulden, maar de afbeelding niet langer scherp was.

    De afbeelding wordt nu weer op de correcte manier getoond.

  • Aantal nieuwsberichten op Tijdlijn Dashboard

    Op het tijdlijn dashboard wordt een blokje met Intern Nieuws getoond. Hiervan is het mogelijk om voor de hele organisatie in te stellen hoeveel berichten hier standaard worden getoond.

    Sinds release Gemeentelijk Intranet 2.0 versie 28 werden er standaard 5 berichten getoond.

    Dit probleem is nu opgelost.

  • Zoeken op linktekst

    We hebben een probleem opgelost waarbij de linktekst van een link niet goed werd geïndexeerd voor de zoekfunctie. Hierdoor was het voorheen niet mogelijk om een pagina op basis van deze tekst te vinden.

Gerelateerde onderwerpen: